I maj 2011 får bibliotekarer i hele landet mulighed for at deltage på kursus med ACT! Titlen er: ”Den gode kundekontakt – personlig kommunikation, der sælger”.
Bibliotekarforbundet tilbyder i løbet af foråret sine medlemmer en workshop om kommunikation og kundekontakt. Kurset giver deltagerne mulighed for at ’træde om på den anden side af skranken’ og se tingene fra kundens perspektiv.
Udviklingskonsulent i Bibliotekarforbundet, Niels Bergmann, udtaler:
”Den service, vi giver, og kontakten med låneren er noget, man til stadighed kan gøre bedre og hele tiden tilegne sig ny viden om. På vores workshop om kundekontakt sætter vi fokus på, hvordan man bliver bedre til at kommunikere med brugerne. Kort sagt: give endnu bedre service til kunderne. Den enkelte deltager vil blive trænet i serviceminded dialog med brugeren. Videndeling og træning er i højsædet, så vi ikke blot får hjernen med, men også følelserne og kroppen”.
Hertil har Bibliotekarforbundet indgået samarbejde med ACT! og ACT!s leder, Rikke Mørkholt Jensen.
Rikke Mørkholt Jensen er cand.mag. i dramaturgi med speciale i kropssprog og kommunikation og med efteruddannelse fra Danmarks Pædagogiske Universitet i læringsteorier og psykologi.
Læs mere om kursusforløbet og samarbejdet mellem Bibliotekarforbundet og ACT! på Bibliotekarforbundets hjemmeside.
Læs også mere om Rikke Mørkholt Jensen og ACT!s tilgang til kommunikationstræning og salgstræning.