Det opsøgende bibliotek

2. april 2015

 

"Goddag jeg kommer fra biblioteket må jeg forstyrre dig?"

Bibliotekarerne har på mange måder været et folkefærd, der har været vant til at afvente og tilbyde sin service og høje faglig viden når den blev efterspurgt.

Den høje faglige viden er stadig meget til stede, men i dag skal bibliotekarerne være meget mere opsøgende i deres arbejde.
Eks. for at nå ud til mange forskellige typer af mennesker og tilbyde sproglig stimulering.

 

Træning i mødet med borgeren

ACT! har i forbindelse med et større projekt og i et samarbejde med Vollsmose bibliotekerne hjulpet med at sætte fokus på hvordan man kan håndtere et møde i eksempelvis borgerens hjem eller ved udlevering af sprogmateriale henne ved det lokale supermarked – hvad siger man, hvad gør man for stadig at være tilpas servicerende såvel som opsøgende?

 

Kunden udtaler:

"Hele det samlede forløb var kendetegnet ved at være professionelt lige fra vores indledende møde med konsulenten fra ACT! til gennemførelsen af forumteatret på vores kursusdage, og at vi undervejs i forløbet havde mulighed for at komme med kommentarer og input til manus etc.

Kursusdeltagerne fik helt klart noget med hjem, da de to formidlingssituationer som blev gennemspillet satte gang i refleksion og god debat blandt deltagerne."

Læs mere her 

 


Hvis du vil vide mere om vores samarbejde med biblioteker, så ring til 87 41 69 64 eller send en mail på info@a-ct.dk