Konflikthåndtering – Gammelt og nyt paradigme

5. oktober 2017


At kunne håndtere konflikter er essentielt på en arbejdsplads og også et vilkår man arbejder med.


ACT! har haft fokus på dette i forhold til en række Delivery Managers indenfor IT-sektoren.
Som SDM (Service Delivery Manager) står du i konstante forhandlinger med kunden omkring kontrakt og levering. Dette kan til tider udvikle sig til (potentielle) konfliktsituationer med store million-beløb på spil. Det er derfor afgørende at disse personer ikke bare mestre forhandling, men også får en fornemmelse for og kan håndtere hvad konflikter gør ved mennesker.

 

Hvordan vi kan positionere hinanden i en samtale, hvordan en længe eskaleret konflikt kan blive irrationel og hvordan vi formår at hente den tilbage på sporet igen med to vindere og ikke én. Måden vi ser en konflikt på (et nødvendigt onde eller udviklingsmulighed) er afgørende. Måden vi ser vores relation i konflikten på er afgørende (gammelt eller nyt paradigme).


Kontakt os, hvis du er nysgerrig på hvordan vi kunne hjælpe dine folk. På 87416964